woensdag 11 december 2013

Joggingkleedje.

Nee, niet een kleedje om te joggen, maar wel een kleedje uit joggingstof...
Want jogginstof is lekker warm en zacht langs binnen, dus ideaal voor de winter!

't Patroon is er eentje uit de Burda 9/2012:
Ik maakte er een opstaand kraagje bij en 2 paspelzakjes met flapjes en een knoop:


Omdat de knopen zo groot waren, kon ik mijn knoopsgaten niet met de 1-staps functie maken van mijn machien. Gelukkig heb ik vorig jaar in de naailes aan de juf gevraagd me uit te leggen, hoe ik dat zonder knoopsgatfunctie deed en daar heb ik nu de vruchten van mogen dragen. :)

Deze geeft de kleur ook het beste weer. Een kleurtje waar ik
helemaal weg van ben...
De binnenkant van de zakjes deed ik in een katoentjes, dit ook met joggingstof doen, zou het veel te dik maken...


Een nadeel van de stof is wel dat de nepen naaien moeilijk is, zonder dat het 'steekt'. Bij dit model is dit een probleempje bij de borstnepen en de armen, die er bovenaan ook aangezet zijn met een neep... 



7 reacties:

  1. Knap gemaakt! Het ziet er heel comfi uit!
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schoon! Ziet er echt zalig uit om te dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. btw, welke boeken had je besteld? Ik ben nieuwsgierig :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'Draping' en 'Fabric for Fashion: The Swatch Book'. Het eerste heb ik al ontvangen en lijkt me zeer interessant, kijk er al naar uit om er mee aan de slag te gaan. Het 2de hoop ik zeer binnenkort te ontvangen en lijkt me vooral handig om m'n stoffenkennis serieus uit te breiden...

      Verwijderen
    2. Ik heb draping gekregen met kerst, die met de dvd, ziet er heerlijk uit! Fabric for Fashion heb ik al heel lang. Dat is echt 1 van mijn meest gebruikte boeken

      Verwijderen