donderdag 24 oktober 2013

Enkele 'kleine' retouches.

Ik paste 2 bloesjes van de T2 aan. 

Het eerste heb ik vooral gekocht voor de kleurtjes. Ik denk dat het door de vorige eigenares zelf gemaakt was en dat niet helemaal volgens de regels van de kunst.


 De kraag vond ik niet zo geweldig en de mouwen waren niet lang en ook niet driekwart. Dat zijn dan ook de 2 belangrijkste zaken die ik aangepakt heb. De kraag veranderde ik in een staand kraagje (of hoe noem je dat??). En de mouwen maakte ik korter, ik maakte half lange mouwen met een omslag. Voor de rest haalde ik de lusjes voor het striklint weg, want die gebruik ik toch niet, wegens totaal niet flatterend voor me!



Het volgende bloesje vond ik van patroon en kleuren gewoon geweldig. Dit was vooral te groot en heb ik gewoon langs de zijkanten ingenomen. (Een groot verschil is er op de foto dan ook niet te zien...)


Mijn zelfgetekende kokerrok paste toch niet zo geweldig, hij was vooral te groot, dus die heb ik ook nog ingenomen langs de zijkanten. Ik vermoed dat dit kwam door de rekbare stof, waar ik geen rekening mee gehouden had bij het tekenen...



2 reacties: