donderdag 1 augustus 2013

Voor als't terug iets frisser wordt.

Dit kleedje maakte ik toen iedereen nog dacht dat we gene zomer gingen krijgen en nog voor ik op verlof ging. Ik had er het volste vertrouwen in dat we weer een hittegolf zouden krijgen en'k heb ook gelijk gekregen. Nu is't nog ff wachten tot het weer wat frisser is voor ik dit kleedje echt aan kan... :)


't Stofje is een coupon van (weer maar eens) het eerste stoffenspektakel waar ik naartoe ging. 'k Heb lang getwijfeld over welk kleedje ik zou maken met dit stofje. Uiteindelijk koos ik een patroontje uit de knipmode van maart 2013 (jurk 12). 'k Denk wel dat het geslaagd is, Bjorn vind bloemetjeskleedjes nogal gauw 'bomma-achtig', maar door de snit vond hij dat niet het geval bij dit kleedje, pfjiew. :)


't Was redelijk eenvoudig om in elkaar te zetten. Aan de zijkanten wordt er een elastiek ingenaaid voor een gefronst effect. Dit heb ik toch 2x moeten proberen. De eerste keer was het gefronst effect bijna niet zichtbaar. Dus nog iets harder trekken aan die elastiek :) En van tevoren bepalen waar ik moest uitkomen...

0 reacties:

Een reactie posten