zondag 18 augustus 2013

kleine zwarte tas.

Voor ons moeke haar verjaardag beloofde ik haar een tas te maken. Ze mocht zelf kiezen wat voor tas ze wou. Ze vond mijn zwarte tas wel mooi, maar ze wou een klein exemplaar. Ons moeke is niet zo'n 'handtassen'-madam, het moet voor haar vooral praktisch zijn, dus 1tje waar enkel haar portemonnee en gsm in paste. Ze had wel kleine tasjes, zo van het sportieve nylon soort. Wel praktisch, maar dat past niet zo bij een meer 'deftige' gelegenheid.

Zo gezegd zo gedaan, ik gebruikte de overschot van mijn zwarte tas, gebruikte een patroontje van een kleine tas uit 'zo geknipt!' en paste dit aan zodat ik dezelfde naad in het midden kreeg, zoals bij mijn tas, maar wel zonder de omslag, voor zo'n kleine tas zou dat te zwaar en niet mooi worden. De tas werd heel simpel, maar eenvoud siert, niet?



Omdat ze in de fourniturenwinkel geen katoenen tassenlint in't zwart hadden, heb ik 3 laagjes baleinenband gebruikt in de plaats, dit is uiteindelijk best goed gelukt.


Ons moeke was content, dus ik ook. Ik hoop dat ze er veel plezier van gaat hebben!!

0 reacties:

Een reactie posten