dinsdag 21 mei 2013

Frauke steelt de show!

Jente deed zijn plechtige communie. Jente is Bjorn's petekindje. Alé, een kindje kun je het al niet meer noemen natuurlijk. Zijn mama en ik vonden dat zijn communiefeest de ideale gelegenheid was om Frauke, zijn zus, in een mooi kleedje te steken. Frauke tekende zelf al enkele kleedjes uit.
Wie weet wordt ze ooit nog een grote ontwerpster!

We gingen op zoek naar een patroontje en we vonden er 1 in de ottobre (3/2008), wat we alle 3 super vonden! 't Enige probleem was dat die ottobre juist nergens meer te vinden was. Gelukkig zit ik op naailes en hebben ze daar een abonnement op de ottobre. Daar heb ik het nummer tussen gevonden en daar mocht ik ook het patroontje van overnemen en de 'handleiding' kopiëren.


Dit kleedje wouden we zonder de broek onder. Het leuke eraan is, dat het zowel kan met, als zonder t-shirt onder. Handig, want je weet nooit op't voorhand hoe warm het zal zijn in mei.

We gingen met z'n 3 naar Het stoffenhuis in Bree. Het was moeilijk kiezen, want ze hebben daar gewoon te veel mooie stofjes. Uiteindelijk kozen we voor dit stofje:


Voor de band, kozen we een effen donkerblauw.
Omdat Frauke niet super groot is, heb ik er vooral op gelet dat het kleedje niet te lang kwam. Ik heb daarvoor ook de band langs de onderkant niet te breed genomen. In het voorbeeld is alles in dezelfde tint, maar het donkerblauw steekt wel af en ik wou niet dat de onderkant er te 'zwaar' ging uitzien.

Een week voor Jente zijn communie verjaarde Frauke, als extra verassing zorgde ik nog voor enkele bijpassende accesoires. Ik maakte een handtasje met de blauwe stof van de boord en de bovenkant van het kleedje en als voering de stof met het patroon, als riem vlechte maakte ik 3 dunne strookjes en deze vlechte ik, in plaats van een magneetsluiting maakte ik gewoon een knoop en voor op het tasje maakte ik een bloemetjesbroche uit de stof met het patroon. Ook maakte ik een haarspeldje met een bloem uit wit vilt en middenin een knoop bekleed met de stof van het kleedje. Dan waren er in diezelfde stof ook nog oorbelletjes in vorm van strikjes en ik maakte ook nog een ketting met vilten bloempjes...
Jammer genoeg kon ik niet wachten om alles in te pakken en aan Frauke te geven, waardoor ik geen foto's heb getrokken... :s Hier alvast wel een foto van Frauke met haar kleedje:
het bloempje op haar jurkje is het haarspeldje...



0 reacties:

Een reactie posten