woensdag 10 april 2013

de 'kantoorlook'

Als ik aan een deftige kantoorlook denk, dan denk ik aan kokerrokken en fijne bloesjes... Bij T2, tijdens de alles aan 3€-daagjes, vond ik (onder andere) dit bloesje:
 

Een paar maten te groot voor me, maar voor 3€ en een naaimachien in de aanslag kon het niet missen, wel?
Ik knipte de zijnaad en de mouwen eraf. De naad nam ik dan langs beide kanten 3 cm in en de schoudernaad verkorte ik met een dikke centimeter, zodat de mouwen niet meer zo afhingen. Dit is het resultaat:


Om de 'look' af te maken, wou ik een simpele zwarte kokerrok. Ik ben sinds kort bezig om mezelf te leren patroontekenen, dus ik tekende de rok zelf => helemaal op maat gemaakt.



Ik had op het stoffenspektakel laatst een stapel coupons stevige jersey-stofje gekocht, vooral omdat ik helemaal verslaafd ben aan dit stofje. 't Zit super gemakkelijk en comfy, maar tegelijk kan je er toch deftige kleren mee maken. Toen ik ze kocht, wist ik meteen dat het zwarte exemplaar een kokerrok zou worden en ziehier het resultaat:

 



1 reacties: