zaterdag 28 juli 2012

Au revoir Vercors.

't Was een behoorlijk lange trip, wetende dat het de eerste keer voor Luka was op vakantie en ik verschrikkelijke schouderpijn had, waardoor Bjorn alles heeft moeten rijden en we in en rond Luxemburg een paar keer stil hebben gestaan. Maar ach, dat hebben we er wel voor over.
Luka is super flink geweest, soms moest ik kijken of hij nog wel in z'n bench zat, zo stil en rustig was hij. Uit voorzorg hadden we hem 's morgens geen eten gegeven, maar pas toen we ter plaatse kwamen. Dat om hondenscheetjes en een te energieke Luka te vermijden. Blijkbaar heeft dit dan ook goed gewerkt.

Om muffe geurtjes in de auto te vermijden, heb ik zelf een geurverfrisser uitgetest, die ik op pinterest was tegen gekomen. 'k Had het gemaakt in een glazen confituurpot, die juist in de drankhouder paste en met etherische olie van bergamot en grove den. Het werkte goed, want geen muffe geur!!

Toen we de Vercors in reden, wisten we meteen dat het ons zou bevallen. Ook de camping die Bjorn uitgekozen had viel goed mee. We zochten er een rustig plaatsje uit. 
vlnr: Uitzicht vanaf de camping bij zonsondergang; Bjorn en Luka moe na een lange wandeling;
onze tent; uitzicht vanaf de camping; onze avondactiviteit.
Ik kwam er al snel achter dat ik het geheugenkaartje van mijn fototoestel vergeten was.. De eerste dag hebben we dan ook aan het zoeken naar een kaartje besteed. Gelukkig vonden we in het dichtst bij zijnde stadje een piepklein fotowinkeltje. Natuurlijk was het toen we dit vonden gesloten, dus hebben we eerst nog maar een wandeling gemaakt.

De dagen erna hebben we nog enkele flinke dagtochten gemaakt vanuit de camping. Enkele sfeerbeelden:

De Vercors staat ook bekend om zijn fauna & flora.

De eerste 2 wandelingen kwamen we nergens water tegen. De 2 drinkflesjes voor Luka waren meestal niet genoeg, gelukkig is onze camelbak groot genoeg en waren we zelf zuinig genoeg geweest, zodat we konden delen met hem. Hij maakte echter ook goed gebruik van de fonteinen in het dorp bij aankomst:

't Is een leuke vakantie geweest. En'k denk dat onze Luka zich ook goed geamuseerd heeft. Zijn uithouding is sowieso beter als die van ons. Ook als we ff aan't uitrusten waren, liep hij nog rond te snuffelen, met een stok te spelen, of door het gras te spurten.

En nu thuis nog een weekje genieten..

2 reacties:

  1. Wauw, lijkt me inderdaad een super vakantie! Prachtige sfeerbeelden. En die geurverfrisser is een leuk idee. Ik gebruik ook graag etherische olieën om muffe geurtjes tegen te gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx!
      Als er toch weer ff een muffe geur kwam, moesten we gewoon ff schudden met de geurverfrisser. En zo veel beter dan al die chemische troep!

      Verwijderen