zondag 19 februari 2012

Ritsige Rok

M'n eerst projectje uit Burda. Een rok, lekker eenvoudig (dacht ik), maar wel met een rits. Een rits er mooi bovenop en m'n eerste rits... Omdat ik vreesde dat het model van de rok iets te lang ging zijn voor mijn korte benen, heb ik de rits iets korter gekocht. Ik wou vermijden dat ik moest inkorten tot op de middelste driehoek, daarom heb ik die driehoek weg gelaten. Zo krijg ik iets meer een wikkeleffect, wat me wel leuk leek.
De stof heb ik in november op het stoffenspektakel uit 1 van de coupon-hoopjes gehaald. Toen ik ermee thuis kwam begon ik eraan te twijfelen: "wat ga ik daar nu in hemelsnaam mee doen. Nu ben ik blij dat ik het meegenomen heb, want'k vind de kleur wel mooi en toen ik dit patroon zag, dacht ik meteen aan deze stof.


De figuurnaad van het achterpand komt niet mooi overeen. Maar 'k heb het zo gelaten omdat ik geen zin had om het helemaal terug los te peuteren (kleine tricotsteek en zelfde kleur draad maakt dat niet eenvoudig!) en ik vond dat ik wel een beginnersfout mocht maken. Langs de andere kant dus expres dezelfde fout gemaakt. In de hoop dat het toch zou meevallen... En zo zijn er nog wel een paar naadjes die niet perfect op elkaar aansluiten.
Noot aan mezelf: volgende keer toch de "kritische" naadlijnen overnemen op de stof, zodat ik deze figuurnaden wel overeen kan laten komen...
Nog zo'n *verdomme* moment had ik toen ik de rits opspelde en moest constateren dat de zoom onderaan scheef was. In de naaibeschrijving, stond dat je dat eerst moest doen, wat ik ergens al raar vond, want hoe krijg je dat dan in hemelsnaam recht. Er heel veel moeite op gedaan om't recht te krijgen en dan op't einde moeten constateren dat het toch nog scheef was, *grrrw*  Dat wou dus zeggen, een paar naadjes terug losmaken en het scheve stuk oplossen... Uiteindelijk is't niet perfect, maar Bjorn zag het niet (of hij zei dat gewoon, om mij niet teleur te stellen ofzo)


  De laatste foto's, door Bjorn getrokken, zijn door mijn niet zo goed gelukt, mja, 'k zal't er toch maar mee doen.

0 reacties:

Een reactie posten