dinsdag 17 januari 2012

Eva dress - deel 1

Via een andere blog ('k weet niet meer dewelke :s) kwam ik op volgende site terecht. Deze site heeft regelmatig wedstrijden waarbij je volgens een bepaald thema kleding mag ontwerpen, waarop dan gestemd kan worden. Van het winnende ontwerp wordt dan een patroon gemaakt en dit kan je dan vervolgens GRATIS op hun site downloaden! Hoe geweldig is dat! Ik hou deze site in ieder geval in de gaten...
Ik besliste vrijwel meteen dat ik dit kleedje wou maken:


Heel ijverig heb ik het patroon afgeprint, heel m'n papiervoorraad ging erdoor. Vervolgens heb ik heel m'n plakbandvoorraad erdoor gejaagd met het aan elkaar plakken... 'k Ben hier 2 avondjes aan bezig geweest. De kat hielp dan ook niet door steeds pal op het blad te gaan zitten dat ik wou plakken...

Na alles geplakt en uitgeknipt te hebben, kwam ik tot de conclusie dat het stofje dat ik voor dit kleedje wou gebruiken, niet groot genoeg was en dat ik ook geen ander stofje meer liggen had dat groot genoeg was en nog kon dienen voor dit kleedje, dus dit projectje wordt weer ff opgeborgen tot ik nog eens stofjes kan gaan shoppen... En dan kan ik meteen beginnen met stof knippen, hoera!

Noot aan mezelf: misschien volgende keer toch overwegen om zo'n groot patroon te laten afdrukken bij de drukker, dat gaat enorm tijd uitsparen en misschien is't ook economischer, zeker het bekijken waard!


0 reacties:

Een reactie posten